Advocaat-Stagiair M&A

Solliciteer nu

Advocaat-Stagiair M&A

Wijn & Stael Advocaten Utrecht

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Master Rechtsgeleerdheid
  • 0 tot 2 jaar werkervaring
  • Analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Sociaal, loyaal en organisatiesensitief
  • Beschikbaar vanaf (uiterlijk) september 2024

Wat krijg je?

  • €3.597 - €4.447 bruto p/m (afhankelijk van ervaring)
  • 40-urige werkweek (gemiddeld)
  • 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld
  • Inhoudelijke cursussen, persoonlijke ontwikkeling en specialisatie-opleidingen
  • Reiskostenvergoeding vanaf 10km
  • Thuiswerkvergoeding en bijdrage voor telefoon

Wat doe je?

  • 30% Overeenkomsten opstellen
  • 25% Onderhandelingssessie
  • 10% Overleg cliënt
  • 10% Due diligence uitvoeren
  • 10% Intern overleg
  • 10% Overleg externe deal-adviseurs
  • 5% Beroepsopleiding

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Advocaat-Stagiair M&A bij Wijn & Stael Advocaten ben je verantwoordelijk voor het adviseren van cliënten op belangrijke momenten in hun bedrijfsvoering, zoals bij de aan- of verkoop van een onderneming. Je ondersteunt bij het opstellen van contracten, bespreekt deze met de cliënt en voert onderhandelingen met de wederpartij. Daarnaast neem je deel aan het uitvoeren van due diligence onderzoeken om een gedetailleerd inzicht te verkrijgen in relevante juridische risico's met betrekking tot de transactie.

De bevordering van jouw ontwikkeling als competente allround M&A-advocaat staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom ben je nauw betrokken bij het gehele transactieproces, van de onderhandelingen over de intentieverklaring tot aan de afronding bij de notaris. Hierbij heb je direct contact met de cliënt en andere betrokken partijen, zoals collega's van verschillende teams, corporate finance adviseurs en de notaris.

Je maakt deel uit van een team dat bestaat uit twee ervaren partners, een senior advocaat-medewerker en een advocaat-medewerker, waar samenwerking en ondersteuning centraal staan. Het projectmatige werk biedt jou de kans om betrokken te zijn bij complexe M&A-transacties en je te ontwikkelen tot een expert in jouw vakgebied.

Als je het leuk vindt om veel cliëntcontact en contact met externe partijen te hebben en je het niet erg vindt dat je planning anders kan verlopen dan verwacht, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Advocaat-Stagiair M&A

Op een leuke werkdag heb je succesvolle onderhandelingssessies gevoerd met alle betrokken partijen, heb je samengewerkt met het team om overeenkomsten aan te passen en heb je met je cliënt gebeld om te overleggen over de zaak.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met meerdere urgente projecten die tegelijkertijd aandacht vragen. Je zit vast in complexe contractdetails en je voelt de druk van de deadlines.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Teams overleg met corporate finance adviseur
    • Met de notaris bellen
    • Tafelvoetbal
    • Werkoverleg met de sectie
    • Jurisprudentielunch met de sectie
    • Opdrachten beroepsopleiding maken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Due diligence
    • Meeting met cliënt
    • Onderhandelingssessie
    • Opdrachten beroepsopleiding maken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch en wandeling
    • Overeenkomsten opstellen
    • Meeting met cliënt
    • Bootcamp (optioneel voor geïnteresseerden)
    • Overleg diversiteitscommissie
    • Lunch en wandeling
    • Planning doornemen
    • Collega arbeidsrecht bellen
    • Borrel (optioneel voor geïnteresseerden)
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch en wandeling
    • Overeenkomsten opstellen
    • Meeting met cliënt
    • Opdrachten beroepsopleiding maken
    • Tafelvoetbal

Voorbeeld uit de praktijk

Tijdens een onderhandelsessie voor een transactie, staan jouw cliënt en de beoogde koper lijnrecht tegenover elkaar op één van de laatste juridische punten. Wat doe je?

Je grijpt in voordat de verhoudingen zo verhard zijn dat beide partijen zich hebben ingegraven. Dit doe je door voor te stellen een korte pauze in te lassen, zodat beide partijen intern kunnen overleggen over de keuzes die voorliggen. Tijdens deze pauze bespreek je met jouw cliënt de voor- en nadelen van de verschillende mogelijkheden en plaats je deze in een praktische context. Op deze manier kan jouw cliënt een weloverwogen beslissing nemen.

Vervolgens onderzoek je samen met de betrokken corporate finance-adviseur mogelijke oplossingen. Na de pauze neem je het woord aan de onderhandelingstafel, licht je de positie van jouw cliënt toe en presenteer je jullie voorstel. Binnen de afgesproken kaders werk je samen met jouw cliënt naar een oplossing, zodat de transactie kan doorgaan.

Groeipad

Wijn & Stael gelooft niet alleen in de vakinhoudelijke ontwikkeling van medewerkers, maar investeert ook actief in persoonlijke ontwikkeling. Medewerkers krijgen de vrijheid om hun eigen pad te volgen, aangepast aan hun individuele ambitie en levensfase. Dit betekent dat zij al snel verantwoordelijkheden krijgen die passen bij hun ontwikkeling, waardoor de organisatie efficiënter functioneert. Door deze verantwoordelijkheden op zich te nemen, groeien medewerkers niet alleen in ervaring maar ook in zelfvertrouwen. Bovendien worden verschillende mogelijkheden geboden voor verdere educatie, zoals opleidingen, seminars, cursussen en lezingen.

Advocaat-Stagiair
Advocaat-Medewerker
Senior Advocaat-Medewerker
Partner

Werken bij Wijn & Stael Advocaten

Wijn & Stael Advocaten wordt erkend als een kantoor voor mensen met ambitie, dat zich inzet voor cliënten wanneer er meer nodig is dan een standaard advies. De onderscheidende kenmerken van het kantoor ligt in de strategische aanpak, brede juridische expertise en oprechte persoonlijke betrokkenheid, wat veel mogelijkheden biedt voor diegenen die streven naar de top van de advocatuur.

Wijn & Stael heeft een leidende positie in disciplines zoals ondernemingsrecht, M&A, herstructurering & insolventierecht, cassatie, arbeidsrecht, bestuursrecht, omgevingsrecht en vastgoed. Cliënten variëren van grote ondernemingen tot particulieren, zowel op nationaal als internationaal niveau.

Als middelgroot en maatschappelijk betrokken kantoor wordt er met passie en plezier gewerkt aan een gemeenschappelijk doel: het ondersteunen van ondernemingen en organisaties op cruciale momenten in hun bestaan.

Kennismaken met Wijn & Stael?

Wil je voordat je solliciteert eerst nog laagdrempelig kennismaken met de advocaten van Wijn & Stael? Meld je dan aan via de eerstvolgende lunchsessie via deze link!

  • Hoofdkantoor in Utrecht
  • Nationaal & internationaal
  • 60% / 40%
  • Gem. leeftijd is 39 jaar
  • 79 medewerkers in Nederland
  • Smart casual
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg

Collega's

Judith (53) - Receptie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe uitdaging, stuitte ik acht jaar geleden op LinkedIn op de vacature voor receptioniste/gastvrouw bij Wijn & Stael Advocaten. Van alles wat daarin werd beschreven, wekte mijn enthousiasme op. Vooral het zorgen voor en het ontzorgen van zowel externe als interne klanten vind ik het allerfijnste aan mijn functie en daar haal ik energie uit!

Wat was je vorige baan?
Receptioniste bij een examenbureau voor de informatica

Wat doe je in je vrije tijd?
Fietsen, stedentrips, uiteten en borrelen met vrienden/familie

Yvette (49) - Coördinator secretariaat & Compliance Officer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben jarenlang werkzaam geweest in de non-profitsector en was gericht op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen de zakelijke dienstverlening. Deze uitdaging heb ik zeker gevonden bij Wijn & Stael. De combinatie van mijn rol als Coördinator Secretariaat en Compliance Officer biedt mij het beste van twee werelden: leidinggeven aan een team van betrokken medewerkers en het aanpakken van inhoudelijke vraagstukken op het gebied van procesmanagement en compliance.

Wat was je vorige baan?
Hoofd bedrijfsbureau / Officemanager bij RegioCultuurCentrum Idea

Wat doe je in je vrije tijd?
Met blote voeten op het strand genieten van de zon; gelukkiger kun je mij niet maken

Erik (34) - marketingcommunicatiemedewerker op de afdeling Marketing en Communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De functie sprak mij enorm aan en tijdens de sollicitatieperiode voelde ik meteen een klik. De organisatiecultuur, de leuke collega's en de doelen van Wijn & Stael op het gebied van marketing en communicatie hebben mij ervan overtuigd om mijn carrière hier voort te zetten. Eerlijk gezegd heb ik er nog geen moment spijt van gehad!

Wat was je vorige baan?
Marketingcommunicatie medewerker bij PLUS

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik spreek af met vrienden, voetbal bij Rivierwijkers in Utrecht en verzamel voetbalshirts

Kenya (26) - Advocaat Ondernemingsrecht

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na een succesvolle student-stage heb ik besloten om bij Wijn & Stael te blijven werken. Je wordt hier vanaf het begin hartelijk ontvangen en direct betrokken bij zaken. Zo stond ik al in mijn eerste week als advocaat in toga in de rechtszaal. De deskundigheid van mijn collega's, hun persoonlijke betrokkenheid en de focus op voortdurende ontwikkeling maken Wijn & Stael mijn ideale werkplek.

Wat was je vorige baan?
Juridisch medewerker

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, lezen en toerist spelen in eigen land

Abbas (36) - Senior advocaat-medewerker M&A

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij Wijn & Stael kwam in 2018 een functie vrij in de sectie M&A. Aangezien de sectie aan het groeien was en er een beloofde inhoudelijke leercurve was, zag ik dit als een mooie kans. Tijdens de gesprekken werd de persoonlijke aandacht voor collega's en oprechte interesse in elkaar snel duidelijk, wat direct goed voelde. Het is ook erg prettig dat ik daarnaast op de fiets naar het werk kan komen.

Wat was je vorige baan?
Advocaat-medewerker M&A bij een groot advocatenkantoor

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitnessen, dancefeesten bezoeken, naar voetbalwedstrijden gaan en tijd doorbrengen met mijn vrolijke zoontje.

Chantal (53) - Assistent Faillissementsmedewerker. Afdeling Faillissementen/Desk

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via een uitzendbureau binnengekomen ter vervanging van een zieke collega, gelijk vanaf het begin een goede klik met mijn collega's, leuk en interessant werk. Na terugkeer van mijn (zieke) collega gevraagd door Wijn & Stael of ik wilde blijven werken bij WenS. Inmiddels werk ik vanaf 1993 (wel 3,5 jaar ertussen uit geweest en sinds 2001 weer terug) bij Wijn & Stael, van de functie secretaresse naar de functie van assistent faillissementsmedewerker, hele leuke collega's, bevalt goed.

Wat was je vorige baan?
Voornamelijk als secretaresse gewerkt bij diverse bedrijven.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, spelletjes en lekker eten met mijn 3 kinderen, musical, bioscoop, lekker uit eten met mijn partner.

Annemieke (30) - HR medewerker op afdeling HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb het geluk dat ik voor de tweede keer bij Wijn & Stael mocht komen werken. Ik heb 4,5 jaar in het HR team gewerkt en ben na een jaar weer teruggekeerd in het team. De betrokkenheid, warmte en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling zorgen ervoor dat ik mijn werk hier met veel plezier kan doen.

Wat was je vorige baan?
HR & Payroll specialist bij Simplex

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, lezen, concerten bezoeken en onderwerpen uitpluizen zoals de ruimte met m'n zoontje van 7 jaar!

Jeroen (53) - Marketingcommunicatie & Business development manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn sollicitatie werd al snel duidelijk dat het een ander advocatenkantoor dan alle andere was. De sfeer, de collegialiteit en de drijfveren spraken mij erg aan. Dit en de mogelijkheden die men mijn schetste, hebben mij ervan overtuigd bij dit kantoor aan de slag te gaan. Hier doen we het echt samen en dat is heel mooi om te zien.

Wat was je vorige baan?
Marketingcommunicatie adviseur - ANP

Wat doe je in je vrije tijd?
Samen met mijn partner, vrienden en/of familie genieten van lekker eten en een drankje in een restaurant, op een terras of lekker gewoon thuis. Varen bij mooi weer, een leuk festival et cetera.

Sollicitatieproces

Gesprek met HR en een partner
Online capaciteitentest
Gesprek met twee partners
Gesprek met sectiegenoten
Assessment & rollenspel
Aanbod
De beoogde startdatum is uiterlijk september

Interessante baan?

Solliciteer nu